Tekintettel arra, hogy a magyar kormány a koronavírus-járvánnyal szembeni védekezés érdekében 2020. március 17-től minden rendezvényt betiltott, a tilalom feloldásáig minden Nyitott Akadémia előadás elmarad vagy új időpontra kerül. Bővebb információ a Nyitott Akadémia jelenlegi működéséről itt.
Szondy Máté

Tudatos jelenlét (mindfulness) tréning

17. október
Fontos tudnivalók a rendezvényeken való részvételhez:
  • A járványügyi helyzetre való tekintettel a Nyitott Akadémia összes rendezvényén a maszk szabályos viselése végig kötelező.
  • Minden helyszínen a belépésnél érintésmentes lázmérés történik, és a kézfertőtlenítés lehetősége biztosított.

Amennyiben nem érzed jól magad, vagy lázat észlelsz, kérjük, saját és mások egészsége érdekében maradj otthon.

Részletek

  • Dátum:

    2020. október 17., szombat

  • Helyszín:

    BUDAPEST

    Nyitott Akadémia Központ - 1122 Budapest, Széll Kálmán tér 21. (első emelet)

  • szondy_mate.gif

    9:00

    Dr. Szondy Máté

    klinikai szakpszichológus, családterapeuta

    Bővebb információ a szerzőről…

    Tudatos jelenlét (mindfulness) tréning

13 000 Ft
Mennyiség:
1

Amennyiben személyesen szeretnél jegyet váltani a rendezvényre, azt a Széll Kálmán téri irodánkban teheted meg nyitva tartási időben.

Ismertető

Tudatos jelenlét (mindfulness) tréning

Negatív, fenyegető gondolatainkat hajlamosak vagyunk elhinni és készpénznek venni, gyakran szövünk sötét forgatókönyveket saját (és szeretteink) jövőjéről, vagy épp a múlt eseményein rágódunk.

Elménk mûködésének ezeket a szenvedést okozó jellegzetességeit segíthet kezelni atudatos jelenlét. Ebben a mûködésmódban figyelmünket tudatosan az "itt és most" élményeire irányítjuk, és ezeket az élményeket kíváncsi nyitottsággal és érdeklődéssel fogadjuk be.

Az utóbbi években számos hatékonyságvizsgálatot végeztek a tudatos jelenlét gyakorlásával kapcsolatban. Az eredmények szerint ez a technika hatékonyan csökkenti a depresszív és szorongásos tüneteket, a stresszhez kapcsolódó pszichoszomatikus panaszokat, javítja a probléma- és konfliktuskezelési képességeket, valamint növeli az élettel való elégedettséget.

Bár a tudatos jelenlét gyakorlásának évezredes hagyományai vannak bizonyos keleti kultúrákban, az bárki számára nyitott és hasznos, világnézeti beállítódástól függetlenül. A gyakorlás nem kívánja életmódunk radikális átalakítását, nem szükséges világtól elvonuló buddhista szerzetessé válnunk – a cél az, hogy tudatos(abb) figyelemmel éljük mindennapjainkat, és élvezzük ennek pozitív hozadékait.

A tréning során a résztvevők egyszerû gyakorlatokon keresztül megtapasztalhatják a tudatos jelenlét "munkamódját".

Kiknek ajánlott a tréning?
- akik szeretnék megérteni a stresszhelyzetekre adott reakcióikat
- akik szeretnének hatékonyabban mûködni stresszhelyzetekben
- akik szeretnének megismerkedni egy olyan módszerrel, amely bizonyítottan javítja a testi és a lelki egészséget, és jobb életminőséget eredményez

Várható hatások:
- elfogadóbb attitûd saját érzéseink és gondolataink irányában
- a jelen élményeinek teljesebb megélése
- a stresszre adott reakciók intenzitásának csökkenése