Figyelem! Felhívjuk figyelmedet, hogy irodánk november 25-én technikai okok miatt zárva tart.
Bővebb információ a Nyitott Akadémia jelenlegi (COVID-19) működéséről itt.
Szondy Máté

Tudatos jelenlét (mindfulness) tréning

12. szeptember

Részletek

  • Dátum:

    2020. szeptember 12., szombat

  • Helyszín:

    BUDAPEST

    Nyitott Akadémia Központ - 1122 Budapest, Széll Kálmán tér 21. (első emelet)

  • szondy_mate.gif

    9:00

    Dr. Szondy Máté

    klinikai szakpszichológus, családterapeuta

    Bővebb információ a szerzőről…

    Tudatos jelenlét (mindfulness) tréning

Eredeti dátum: 2020. március 28. 09:00

Az eredeti dátumra megvásárolt jegyek minden további teendő nélkül érvényesek az új időpontra. Amennyiben az új időpont nem megfelelő, kérjük, hogy

a) amennyiben a jegye(i)det nálunk vásároltad, a kosárazonosítót is feltüntetve írj nekünk egy e-mailt az ugyfelszolgalat@nyitottakademia.hu e-mail címre, mi pedig gondoskodunk a jegy(ek) árának visszafizetéséről, vagy

b) ha a jegye(i)det partner jegyirodánál vásároltad, akkor a visszaváltás kapcsán érdeklődj náluk.

A jegyek a veszélyhelyzet feloldását követő 30 napon belül válthatók vissza, ezt követően erre nincs mód. Ez idő alatt a helyeket folyamatosan szabadítjuk fel, így ha érdeklődsz az előadás után, érdemes ebben az időszakban többször is visszalátogatni, de a felszabaduló helyekről a Facebook oldalunkon létrehozott eseményben is hírt fogunk adni.

TELTHÁZ!

Ismertető

Tudatos jelenlét (mindfulness) tréning

Negatív, fenyegető gondolatainkat hajlamosak vagyunk elhinni és készpénznek venni, gyakran szövünk sötét forgatókönyveket saját (és szeretteink) jövőjéről, vagy épp a múlt eseményein rágódunk.

Elménk mûködésének ezeket a szenvedést okozó jellegzetességeit segíthet kezelni atudatos jelenlét. Ebben a mûködésmódban figyelmünket tudatosan az "itt és most" élményeire irányítjuk, és ezeket az élményeket kíváncsi nyitottsággal és érdeklődéssel fogadjuk be.

Az utóbbi években számos hatékonyságvizsgálatot végeztek a tudatos jelenlét gyakorlásával kapcsolatban. Az eredmények szerint ez a technika hatékonyan csökkenti a depresszív és szorongásos tüneteket, a stresszhez kapcsolódó pszichoszomatikus panaszokat, javítja a probléma- és konfliktuskezelési képességeket, valamint növeli az élettel való elégedettséget.

Bár a tudatos jelenlét gyakorlásának évezredes hagyományai vannak bizonyos keleti kultúrákban, az bárki számára nyitott és hasznos, világnézeti beállítódástól függetlenül. A gyakorlás nem kívánja életmódunk radikális átalakítását, nem szükséges világtól elvonuló buddhista szerzetessé válnunk – a cél az, hogy tudatos(abb) figyelemmel éljük mindennapjainkat, és élvezzük ennek pozitív hozadékait.

A tréning során a résztvevők egyszerû gyakorlatokon keresztül megtapasztalhatják a tudatos jelenlét "munkamódját".

Kiknek ajánlott a tréning?
- akik szeretnék megérteni a stresszhelyzetekre adott reakcióikat
- akik szeretnének hatékonyabban mûködni stresszhelyzetekben
- akik szeretnének megismerkedni egy olyan módszerrel, amely bizonyítottan javítja a testi és a lelki egészséget, és jobb életminőséget eredményez

Várható hatások:
- elfogadóbb attitûd saját érzéseink és gondolataink irányában
- a jelen élményeinek teljesebb megélése
- a stresszre adott reakciók intenzitásának csökkenése