Figyelem! Ez az oldal cookie-kat használ, hogy a legjobb élményt tudjuk nyújtani a felhasználóinknak! További információk Megértettem!

Ezúton tájékoztatunk, hogy irodánk augusztus 22-e és augusztus 25-e között technikai okok miatt zárva tart.
Nyitott Akadémia

Nyitott Akadémia Workshop TELTHÁZ!

Tudatos jelenlét (mindfulness) tréning

Időpont

2017. március 11. szombat

Helyszín

Budapest
Nyitott Akadémia Központ - 1122 Budapest, Széll Kálmán tér 21. (első emelet)
2017. március 11. szombat
9:00
szondy_mate.gif Dr. Szondy Máté
pszichológus, egyetemi oktató
Tudatos jelenlét (mindfulness) tréning

Tudatos jelenlét (mindfulness) tréning

Negatív, fenyegető gondolatainkat hajlamosak vagyunk elhinni és készpénznek venni, gyakran szövünk sötét forgatókönyveket saját (és szeretteink) jövőjéről, vagy épp a múlt eseményein rágódunk.

Elménk mûködésének ezeket a szenvedést okozó jellegzetességeit segíthet kezelni atudatos jelenlét. Ebben a mûködésmódban figyelmünket tudatosan az "itt és most" élményeire irányítjuk, és ezeket az élményeket kíváncsi nyitottsággal és érdeklődéssel fogadjuk be.

Az utóbbi években számos hatékonyságvizsgálatot végeztek a tudatos jelenlét gyakorlásával kapcsolatban. Az eredmények szerint ez a technika hatékonyan csökkenti a depresszív és szorongásos tüneteket, a stresszhez kapcsolódó pszichoszomatikus panaszokat, javítja a probléma- és konfliktuskezelési képességeket, valamint növeli az élettel való elégedettséget.

Bár a tudatos jelenlét gyakorlásának évezredes hagyományai vannak bizonyos keleti kultúrákban, az bárki számára nyitott és hasznos, világnézeti beállítódástól függetlenül. A gyakorlás nem kívánja életmódunk radikális átalakítását, nem szükséges világtól elvonuló buddhista szerzetessé válnunk – a cél az, hogy tudatos(abb) figyelemmel éljük mindennapjainkat, és élvezzük ennek pozitív hozadékait.

A tréning során a résztvevők egyszerû gyakorlatokon keresztül megtapasztalhatják a tudatos jelenlét "munkamódját".

Kiknek ajánlott a tréning?
- akik szeretnék megérteni a stresszhelyzetekre adott reakcióikat
- akik szeretnének hatékonyabban mûködni stresszhelyzetekben
- akik szeretnének megismerkedni egy olyan módszerrel, amely bizonyítottan javítja a testi és a lelki egészséget, és jobb életminőséget eredményez

Várható hatások:
- elfogadóbb attitûd saját érzéseink és gondolataink irányában
- a jelen élményeinek teljesebb megélése
- a stresszre adott reakciók intenzitásának csökkenése


Vissza az előző oldalra
Ügyfélszolgálat