Szondy Máté

Tudatos jelenlét (mindfulness) tréning

11. február

Részletek

  • Dátum:

    2017. február 11., szombat

  • Helyszín:

    BUDAPEST

    Nyitott Akadémia Központ - 1122 Budapest, Széll Kálmán tér 21. (első emelet)

  • szondy_mate.gif

    9:00

    Dr. Szondy Máté

    pszichológus, egyetemi oktató

    Bővebb információ a szerzőről…

    Tudatos jelenlét (mindfulness) tréning

TELTHÁZ!

Ismertető

Tudatos jelenlét (mindfulness) tréning

Negatív, fenyegető gondolatainkat hajlamosak vagyunk elhinni és készpénznek venni, gyakran szövünk sötét forgatókönyveket saját (és szeretteink) jövőjéről, vagy épp a múlt eseményein rágódunk.

Elménk mûködésének ezeket a szenvedést okozó jellegzetességeit segíthet kezelni atudatos jelenlét. Ebben a mûködésmódban figyelmünket tudatosan az "itt és most" élményeire irányítjuk, és ezeket az élményeket kíváncsi nyitottsággal és érdeklődéssel fogadjuk be.

Az utóbbi években számos hatékonyságvizsgálatot végeztek a tudatos jelenlét gyakorlásával kapcsolatban. Az eredmények szerint ez a technika hatékonyan csökkenti a depresszív és szorongásos tüneteket, a stresszhez kapcsolódó pszichoszomatikus panaszokat, javítja a probléma- és konfliktuskezelési képességeket, valamint növeli az élettel való elégedettséget.

Bár a tudatos jelenlét gyakorlásának évezredes hagyományai vannak bizonyos keleti kultúrákban, az bárki számára nyitott és hasznos, világnézeti beállítódástól függetlenül. A gyakorlás nem kívánja életmódunk radikális átalakítását, nem szükséges világtól elvonuló buddhista szerzetessé válnunk – a cél az, hogy tudatos(abb) figyelemmel éljük mindennapjainkat, és élvezzük ennek pozitív hozadékait.

A tréning során a résztvevők egyszerû gyakorlatokon keresztül megtapasztalhatják a tudatos jelenlét "munkamódját".

Kiknek ajánlott a tréning?
- akik szeretnék megérteni a stresszhelyzetekre adott reakcióikat
- akik szeretnének hatékonyabban mûködni stresszhelyzetekben
- akik szeretnének megismerkedni egy olyan módszerrel, amely bizonyítottan javítja a testi és a lelki egészséget, és jobb életminőséget eredményez

Várható hatások:
- elfogadóbb attitûd saját érzéseink és gondolataink irányában
- a jelen élményeinek teljesebb megélése
- a stresszre adott reakciók intenzitásának csökkenése